Eski Çizgi Filmler Özlendiniz...

Cuma, Ocak 16, 2015 Unknown 0 Comments


Eski Çizgi Filmler Özlendiniz...

Bugün 80 lerin çizgi filmleriyle günümüzde izlemeye maruz kaldığımız hayal gücü zayıf hiç güldürmeyen sıkıcı çizgi filmlerden bahsedeyim dedim.

Ben küçükken yani 80 lerin sonu 90 ların başı bizi hayal gücü yüksek, aşk içeren, pembe dizi gibi çizimleri güzel, mizah anlayışı olan çizgi filmler vardı.

Hafta içi okula giden bir çocuk sabahın 5 inde çizgi film için kalkar mı? İtiraf ediyorum Samurai X (Rurouni Kenshin) adlı anime için kalktım. Hemde çizgi film yayından kalkana kadar. Konusu bizim esas samuray adam öldürmemeye yeminliydi. Onun maceraları anlatılıyordu. Kılıçla ortalığı kasıp kavuruyordu. Birde sevdiceği vardı. Tabiki de kavuşamıyorlardı.



İzlemediğim çizgi film yoktu acayip keyif alırdım. Arkadaşlarımla Şeker Kız Candy izledikten sonra kritiğini yapardık. Anthony attan düşüp ölünce sevinen arkadaş grubum bile vardı. Sümsük Anthony!! Yeni gelen serseri esmer çocukla tanışıp şakalaşmaları ve öpüşmeleri dizinin reytingini bile arttırmıştır.

Tom ve Jerry den Tusubasa'dan, Flinstones'dan, Jetgiller'den ve Coyote den hiç bahsetmiyorum ya da Space Jam filminden ailecek Red Kit izliyorduk. Tom ve Jerry'e ailecek güldüğümüz bölümler bile vardı. Çünkü zekice hazırlanmış çizgi filmlerdi, çizimleri olsun, arka fon müziği olsun,(Denver the last Dinosaurs müziği hala kulağımdadır.)

Peki JabberJaw çizgi filmini kimler hatırlıyor merak ediyorum. Hadi şanslısınız resmini de koyuyorum.

Maalesef kanallar eski çizgi filmleri yayınlamaz oldular yayınlayanlar da en kötü çizimli olanları yayınlayarak izlenmez hale getiriyorlar.

Küçük olsam Pepe vaya Dora the Explorer izlemek istemezdim ya da Disney Channel ve Cartoon Network'te ki çoğu çizgi filmi izleyemezdim. Hepsinden korkuyorum. Her karakterin kolu bacağı uzuyor hep yumuşak hatlı çizimler sanki hepsi hayal ürünüymüş gibi kara kalemle çizilmiş canavarlar. ya da  hadi halay çekelim. Çantamızın içerisinde kaç parça eşya var onu tekrar tekrar sayalım.  Mesela geçen izlediğim Adventure Time var ki Aman Allahım yorum yapamayacağım. Kendimi sorgulamama neden oldu "niye gülmedim?, benim mizah anlayışım mı gitti?, çizgi filmin konusu neydi?, çok mu yaşlandım acaba?" diye ayrıca bir telaşa sebebiyet verdi.

Şimdiki çizgi filmleri izleyen zavallı yeni jenerasyonun üzerinde ne gibi bir deney yapılıyor acaba ya da bizde yapılan deney tutmadı geliştirince bu sıkıcı yöntemi mi buldular.

Bunlara maruz kalan nesil büyüyünce aralarında şunu konuşamayacaklar "Tusubasa'nın gollerini hatırlıyor musunuz?", "Candy'nin üvey kız kardeşinin adı neydi be ne uyuz olurdum ona" "Power Rangers ta hangi karakterdin?","Bende Optimus Prime'ın oyuncağı vardı ya sende?"

Heralde çocuğum olursa oyumu eski çizgi filmlerden yana kullanacağım ben katlanamam doğum izninde Dora'ya, Pepe'ye ve nicelerine...


Görüşmek Üzere

Not: Bu benim ilk blog yazım ve oldukça heyecanlıyım umarım bundan sonrada devam etme istikrarını gösterebilirim. .

0 yorum: