Yeşilköy Sosyete Pazarı

Çarşamba, Haziran 10, 2015 Unknown 0 Comments


Günümü farklı geçirmek ve biraz kalabalığın içerisinde dolaşmak istiyordum. Aklıma Çarşamba günleri olan Yeşilköy Sosyete Pazarına gittim. Pazar deyip geçmeyeyim çünkü AVM görünümünde. Tezgahlar sokak sokak ayrılmış, ön tarafta meyve sebzeler ile ortalarda ev malzemeleri arka tarafta ise kıyafetler yer alıyor. Ulaşımda çok rahat Çarşamba günleri minibüsler Pazar müptelaları için güzergahını değiştirdi tam pazarın önünde inilebiliniyor.

Ucuz alışverişi anlatmak için programlarına çekim yapma amacıyla gelen ünlüleri görebilirsiniz. Ya da bluz karıştırırken yanınızda size yakın performans sergileyen bir ünlü de görebilirsiniz. Hadi canım demeyin bu gözler neler gördü o pazarda. Kabin bile var. Çeyizimi de yaparım evimin eksikliğini de tamamlarım diyen insanlara gelsin bu yazım.


Benim en çok sevdiğim tezgahlar genellikle takıcılar oluyor. Kalitesini, modellerini ve mağaza trend takiplerini iyi gözlemlediklerini düşündüğüm bu tezgahta hepsini denedim. Herkesin beğenerek takacağı modeller mevcut. Pazarın doğasında fiyat düşürmek olduğu için kendileri de bu güzelliğe ayak uyduranlardan diyebilirim. Hatta kredi kartı imkanı bile sunuyorlar. Bazı ünlülerin gelip bu kolyeye sezonda 3000 dolar verdim bile demiş valla kendilerinin yalancısıyım. Önemli İpucu; Ucuzluğa aldanıp tüm maaşı bırakmayın daha eve dönüşü de var.


Sizde benim gibi yazın parıldayan takılardan hoşlanıyorsanız swarovski markasının vitrininde Miranda Kerr’in bileğinde bulunan parıltılı bileklikleri fark etmişsinizdir. 1 tanesine zamanla verebilirim diye düşündüğünüz fiyatla pazardan çuvalla çıkabilirsiniz. Kolunuzda bolca rengarenk parıltılı bileklik çok yakışacaktır. Maalesef swarovski kadar parıldamıyor. Ama hevesinizi köreltiyor. Önemli ipucu; her tezgahta farklı taşlardan yapıldığı için bazıları mat olabiliyor. Olabildiğince parlak olanını seçmenizi önerebilirim. Ayrıca herkes kendi tasarımı olduğunu söylüyor. “He” deyin moral olsun.



Tezgahları dolaşırken garip bir ürün gördüm. Kaşıktan önce insana benzetip tuzluk, peçetelik, saksı  gibi işlevsel bir şey yapmışlar ve bunu fuar gibi hem tanıtmak hem de ucuza satışlarını yapmak için bulunuyorlardı. Uzunca sohbet ettim kendileriyle. Ürün patent aşamasındaymış. Ben çok beğendim hani böyle bir yemek yerim olsa alıp masaya koyarım.


Bahardan itibaren çiçekler gözümüze daha bir hoş gözükür. Ben nedense botanik bahçesinde olduğumu düşünerek ağzım açık bitkilere baka kaldım. Hani fesleğenden tutun begonvile kadar olunca palmiyede satıyor musunuz diye sorasım gelmedi değil. Fiyatları makul fakat buradan yasemini sırtlanmak biraz zor olur gibi geldi.


İnsanın dolaşınca karnı acıkıyor tabi pazarların olmazsa olmazları tantuni, gözleme gibi yiyecekler ben tercihimi gözlemeden yana kullandım. Hiç pişman değilim çünkü pazarda dolaşınca çok fazla çeşit buluyorsunuz. Pazarın biraz ilerisinde duruyor. İsmi gözlemeci Selami usta patatesli kaşarı efsane diyebilirim. Masalar hep dolu bu nedenle saatlerce beklemek istemiyorsanız, tanımadığınız kişilerin yanına ilişebilirsiniz. Şimdiden söyleyeyim bu beni kesmez diye içinizde geçireceksiniz ama akşama kadar üzerine bir şey yedirtmeyecek.

Pazarda sadece bunlar yok tabi ayakkabılar, giysiler, mutfak gereçleri, avon, amway ürünleri, düdüklü tencere lastiği, halı ne arasan var. Zamanınız var ise uzun zamandır şaşırmadıysanız gitmenizi önerebilrim.


0 yorum: